Niniejsza polityka prywatności (zwana dalej „Polityką”) strony internetowej https://annalulis.pl/ (zwanej dalej „Serwisem”) przeznaczona jest dla użytkowników Serwisu będących osobami fizycznymi (zwanych dalej „Użytkownikami”) oraz dla klientów kancelarii Adwokatki Anny Lulis (zwanych dalej „Klientami”) i zawiera informacje o przetwarzaniu danych osobowych Użytkowników i Klientów w zakresie wymaganym przez art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”), jak również o plikach cookies stosowanych przez Serwis w zakresie wymaganym przez art. 173 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
Kto jest administratorem danych osobowych Użytkowników i Klientów?
Administratorem danych osobowych Użytkowników i Klientów (zwanym dalej „Administratorem”) w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych Użytkowników i Klientów jest:
Anna Lulis prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą: Adwokatka Anna Lulis, ul. Powstańców Śląskich 9, 53 – 332 Wrocław, NIP: 8862592959, REGON: 021301857 (zwana dalej „Kancelarią”).
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości co do polityki prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych Użytkowników i Klientów, bądź też chęci aktualizacji lub usunięcia danych osobowych, Użytkownicy i Klienci mogą kontaktować się z Kancelarią pod numerem telefonu +48 731 350 777, lub drogą elektroniczną na adres e-mail: kancelaria@annalulis.pl W powyższych sprawach można również korespondować z Kancelarią pod adresem:
Adwokat Anna Lulis, ul. Powstańców Śląskich 9, 53 – 332 Wrocław
W jaki sposób Kancelaria chroni dane osobowe?
Kancelaria wdrożyła procedury wewnętrzne zgodne z wymogami RODO i dysponuje odpowiednimi środkami, które zapewniają skuteczną ochronę danych osobowych Użytkowników i Klientów.
Kancelaria przestrzega wszelkich zasad bezpieczeństwa danych osobowych oraz dokłada starań, aby poziom ochrony danych Użytkowników i Klientów był jak najwyższy, m.in. poprzez dążenie do minimalizacji ilości przetwarzanych danych osobowych Użytkowników i Klientów.
Kancelaria usuwa dane osobowe Użytkowników i Klientów, kiedy przestają być one niezbędne do celu w jakim były przetwarzane oraz zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Adwokaci świadczący usługi w Kancelarii zobowiązani są również odrębnymi przepisami prawa do zachowania w tajemnicy wszystkiego o czym dowiedzieli się świadcząc pomoc prawną dla Klientów Kancelarii (Ustawa z dnia 26 maja 1982 r. – Prawo o adwokaturze).
W jakim celu Kancelaria przetwarza dane osobowe?
Kancelaria przetwarza dane osobowe w celu:
- Udzielania porad prawnych i świadczenia powiązanych usług na rzecz Klientów;
- Zarządzania działalnością Kancelarii;
- Rekrutacji pracowników;
- Wypełniania ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych.
Czy przekazanie danych osobowych Kancelarii jest konieczne?
Podanie przez Użytkownika lub Klienta danych osobowych, a także zgoda na ich przetwarzanie są całkowicie dobrowolne, aczkolwiek konieczne do podjęcia współpracy z Kancelarią.
W przypadku gdy Użytkownik bądź Klient nie poda Kancelarii niezbędnych danych osobowych, Kancelaria może nie być w stanie świadczyć na rzez Użytkowników lub klientów usług prawnych, działać w ich imieniu czy też podjąć z nimi jakiejkolwiek innej współpracy.
Wszelkie przekazane Kancelarii dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie i celu, na jaki Użytkownicy lub Klienci wyrazili zgodę lub na jaki pozwalają Kancelarii obowiązujące przepisy prawa.
Jakie dane osobowe Użytkowników i Klientów są przetwarzane przez Kancelarię i z jakich źródeł Kancelaria je pozyskuje?
Kategorie danych osobowych | Rodzaje danych osobowych | Źródła z jakich Kancelaria pozyskuje dane | Podstawa prawna |
Dane kontaktowe | § imię i nazwisko;
§ adres; § adres e-mail; § numer telefonu; § dane organizacji np. miejsce pracy i stanowisko Klienta, NIP, KRS; |
§ od Użytkownika/Klienta;
§ z zasobów publicznych, np. Krajowego Rejestru Sądowego albo Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; |
§ wyrażona przez Użytkownika/Klienta zgoda na przetwarzanie danych osobowych;
§ realizowanie uzasadnionych interesów Kancelarii; art. 6 ust. 1 lit. a), f) RODO\ |
Informacje dotyczące tożsamości Użytkownika/Klienta | § dane zawarte w dowodzie osobistym/paszporcie/innym dokumencie tożsamości;
§ numer rachunku bankowego;
|
§ od Użytkownika/Klienta; | § wyrażona przez Użytkownika/Klienta zgoda na przetwarzanie danych osobowych;
§ realizowanie uzasadnionych interesów Kancelarii;
art. 6 ust. 1 lit. a), f) RODO |
Informacje dotyczące prowadzonych spraw | § dane dotyczące spraw prowadzonych przez Kancelarię w imieniu Użytkownika/Klienta;
§ dane przekazywane przez Użytkownika/Klienta w korespondencji mailowej, w rozmowach telefonicznych;
§ dane przekazywane przez Klienta podczas spotkań w siedzibie Kancelarii; |
§ od Klienta;
§ od podmiotów trzecich;
§ od podmiotów związanych z drugą stroną transakcji, sporu prawnego; |
§ wyrażona przez Klienta zgoda na przetwarzanie danych osobowych;
§ wykonywanie zawartej z Klientem umowy;
art. 6 ust. 1 lit. a), b) RODO |
Informacje niezbędne do zawarcia umowy z Kancelarią i wystawienia faktury za świadczoną usługę | § imię i nazwisko;
§ nazwa firmy; § adres; § NIP (VAT UE); § REGON; |
§ od Klienta; | § wykonywanie zawartej z Klientem umowy;
art. 6 ust. 1 lit. b) RODO |
Szczególne kategorie danych osobowych w tym dane dotyczące zdrowia, karalności
Dane służący do wysyłania informacji handlowych w postaci newslettera |
§ dane przekazane przez Klienta Kancelarii;
Adres e-mail służący do wysyłania informacji handlowych w postaci newslettera |
§ od Klienta;
§ od Klienta; |
§ wyrażona przez Klienta zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub kilku konkretnych celach;
§ inne warunki wskazane w RODO; art. 9 ust. 2 RODO
§ wyrażona przez Klienta zgoda na otrzymywanie informacji handlowych w postaci newslettera w postaci umieszczenia adresu e-mail w formularzu zapisu na newsletter
|
Informacje pobierane automatycznie po wejściu na stronę internetową Kancelarii | § dane związane z urządzeniem, z którego korzysta Użytkownik wchodząc na stronę internetową Kancelarii;
§ pliki „cookies”; |
§ od Klienta; | § wyrażona przez Klienta zgoda na przetwarzanie danych osobowych;
art. 6 ust. 1 lit. a) RODO |
Wszyscy Użytkownicy oraz Klienci Kancelarii w każdej chwili mają prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Jakim podmiotom i w jakim celu Kancelaria przekazuje dane osobowe Użytkowników i Klientów?
Kancelaria bardzo starannie dobiera podmioty z którymi współpracuje i równie starannie weryfikuje zamieszczane na stronie internetowej Kancelarii linki do innych stron internetowych i polityk ochrony prywatności.
Kancelaria nie odpowiada jednak za standard i politykę ochrony prywatności stosowaną przez właścicieli, operatorów czy administratorów tych stron. Dlatego Użytkowników i Klientom zaleca się weryfikację każdego z partnerów Kancelarii w zakresie własnym i samodzielne podjęcie decyzji o powierzeniu swoich danych osobowych.
W związku ze świadczonymi dla Klientów usługami prawnymi, jeżeli wymaga tego charakter sprawy, Kancelaria może przekazać dane osobowe Klientów następującym podmiotom:
- Adwokatom współpracującym z Kancelarią
- Sądom, prokuraturom i innym organom procesowym;
- Innym kancelariom prawnym;
- Organom egzekucyjnym;
- Organom administracji państwowej;
- Profesjonalnym doradcom takim jak m.in. rzecznicy patentowi, rzeczoznawcy, biegli rewidenci;
Powyższe podmioty mogą przetwarzać dane osobowe Klientów jako odrębni administratorzy w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO.
Oznacza to, iż przetwarzanie danych osobowych przez te podmioty będzie odbywać się na podstawie
Dane osobowe Klientów mogą być również przekazywane dostawcom usług, z których Kancelaria korzysta przy prowadzeniu działalności. Dostawcy tych usług są podmiotami przetwarzającymi, tj. przetwarzają powierzone im przez Kancelarię dane osobowe i podlegają w tym zakresie poleceniom Kancelarii co do celów i sposobów przetwarzania danych.
Są to m.in.
- dostawcy świadczący na rzecz Kancelarii usługi informatyczne;
- dostawcy świadczący na rzecz Kancelarii usługi księgowe.
Podmioty te mają siedzibę głównie w Polsce.
Kancelaria zapewnia, iż dostawcy ww. usług dają gwarancję wysokiego stopnia ochrony danych osobowych. Z wszystkimi dostawcami usług Kancelaria zawarła odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych swoich Klientów. W szczególnych sytuacjach, w których obowiązujące prawo nakazuje Kancelarii udostępnienie zebranych danych uprawnionym organom państwowym, Kancelaria może udostępnić takie dane.
W jakim celu Kancelaria przetwarza dane osobowe Użytkowników i Klientów?
Cel przetwarzania danych osobowych | Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych | |
Świadczenie przez Kancelarię usług prawnych
Świadczenie przez Kancelarię usług prawnych |
§ udzielenie Klientowi porady prawnej i/lub wysyłanie do Klienta korespondencji z tym związanej;
§ pobranie od Klienta wynagrodzenia za usługi świadczone przez Kancelarię;
|
§ wykonywanie zawartej z Klientem umowy;
art. 6 ust. 1 lit. b) RODO |
§ odpowiadanie na zapytania Klienta;
§ rozpatrywanie ewentualnych reklamacji i prowadzenie sporów z Klienta;
|
§ wykonywanie zawartej z Klienta umowy;
§ realizowanie uzasadnionych interesów Kancelarii;
art. 6 ust. 1 lit. b), f) RODO |
|
§ opracowywanie zestawień czynności wykonywanych na rzecz Klienta;
§ sporządzanie i przechowywanie przez Kancelarię dokumentacji dotyczącej spraw Klienta prowadzonych przez Kancelarię; |
§ wykonywanie zawartej z Klientem umowy;
§ realizowanie uzasadnionych interesów Kancelarii;
§ wypełnienie obowiązku prawnego;
art. 6 ust. 1 lit. b), c), f) RODO |
|
§ goszczenie Klienta w siedzibie Kancelarii;
|
§ realizowanie uzasadnionych interesów Kancelarii;
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
|
Podejmowanie czynności zgodnie z przepisami prawa
Podejmowanie czynności zgodnie z przepisami prawa |
§ sprawdzenie tożsamości Klienta;
§ stosowanie się do zarządzeń, poleceń, instrukcji, nakazów sądów i innych organów państwowych; § wypełnianie obowiązków nałożonych na Kancelarię przez przepisy prawa jak np. posiadanie polisy ubezpieczeniowej i zgłaszanie roszczeń; |
§ wypełnienie obowiązku prawnego;
art. 6 ust. 1 lit. c) RODO |
§ weryfikacja spraw w zakresie konfliktu interesów; | § realizowanie uzasadnionych interesów Kancelarii;
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
|
Zarządzanie Kancelarią |
§ planowanie i prowadzenie działalności Kancelarii;
§ szkolenie pracowników Kancelarii;
§ dostosowywanie oferty Kancelarii do potrzeb Klienta;
§ obrona i egzekwowanie przysługujących Kancelarii praw; |
§ realizowanie uzasadnionych interesów Kancelarii;
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
Przetwarzanie przez Kancelarię szczególnych kategorii danych osobowych może nastąpić w celu:
§ udzielenia porady prawnej Klientowi; § wypełnienia przez Kancelarię obowiązków ustawowych
Przetwarzanie przez Kancelarię szczególnych kategorii danych osobowych może nastąpić zgodnie z art. 9 ust. 2 RODO m.in.: § na podstawie wyrażonej przez Użytkownika lub Klienta zgody na ich przetwarzanie w jednym lub kilku konkretnych celach; § w przypadku, gdy jest to niezbędne do ochrony żywotnych interesów Klienta; § w przypadku, gdy jest to niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania praw przez Kancelarię; § w przypadku, gdy jest to niezbędne z uwagi na istotny interes publiczny.
|
Jak długo Kancelaria będzie przechowywała dane osobowe Użytkowników i Klientów?
Czas przechowywania przez Kancelarię danych osobowych Użytkowników i Klientów zależy od różnych czynników takich jak np.
- Powszechnie obowiązujące przepisy prawa;
- Pozostawanie przez Kancelarię w sporze prawnym z Klientem lub z inną stroną trzecią;
- Rodzaj danych osobowych Użytkownika lub Klienta posiadanych przez Kancelarię.
Dane osobowe Klientów przechowywane w celu świadczenia usług prawnych będą przechowywane przez okres 10 lat od zakończenia roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone (art. 16 ust. 1 pkt 2 lit. c) ustawy z dnia 26 maja 1982 r. – Prawo o adwokaturze). W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych Użytkownika lub Klienta okaże się niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Kancelarii, dane osobowe Użytkownika lub Klienta mogą być przetwarzane do czasu zakończenia postępowania pozasądowego lub sądowego w tym zakresie.
Dane osobowe Użytkownika lub Klienta przechowywane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii (np. w zakresie przechowywania dokumentacji podatkowej) będą przechowywane przez Kancelarię przez okres obowiązywania tego obowiązku, czyli np. przez okres 5 lat od zakończenia roku wykonania obowiązku podatkowego w przypadku dokumentacji podatkowej czy 10 lat od zakończenia roku, w którym ustał stosunek pracy w przypadku dokumentacji pracowniczej.
Dane osobowe Użytkownika lub Klienta przechowywane na podstawie wyrażonej przez niego zgody będą przetwarzane do czasu jej cofnięcia lub zakończenia procesu, w związku z którym dane osobowe były przetwarzane (np. prowadzenie rekrutacji do pracy w Kancelarii).
Jakie prawa przysługują Użytkownikom lub Klientom w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych przez Kancelarię?
Prawo do cofnięcia zgody
Podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO
Użytkownik lub Klient mają prawo do cofnięcia zgody, jakiej udzielili na przetwarzanie swoich danych osobowych. Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Kancelarię zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Użytkownika lub Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, jednak może uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Kancelaria może świadczyć jedynie za zgodą Użytkownika lub Klienta.
Prawo do wniesienia sprzeciwu
Podstawa prawna: art. 21 RODO
Użytkownik lub Klient może w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych. Jeżeli sprzeciw okaże się zasadny i Kancelaria nie będzie miała innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych Użytkownika lub Klienta, usunie dane osobowe, wobec wykorzystania których Użytkownik lub Klient wniósł sprzeciw.
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)
Podstawa prawna: art. 17 RODO
Użytkownik lub Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych dotyczących go danych osobowych.
Użytkownik lub Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
- Wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o wyrażoną zgodę;
- Dane osobowe Użytkownika lub Klienta przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
- Użytkownik lub Klient wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego (jej) danych w celach marketingowych;
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane niezgodnie z prawem.
Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Kancelaria może zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
Podstawa prawna: art. 18 RODO
Użytkownik lub Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego (jej) danych osobowych. Jeżeli Użytkownik lub Klient zgłosi takie żądanie, do czasu jego rozpatrzenia Kancelaria uniemożliwi Użytkownikowi lub Klientowi korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem.
Użytkownik lub Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych Użytkownika lub Klienta w następujących przypadkach:
- gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych;
- gdy przetwarzanie danych osobowych Klienta jest niezgodne z prawem;
- gdy dane osobowe Klienta przestały być niezbędne do celów, w których Kancelaria je zebrała lub wykorzystywała;
- gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego (jej) danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację Klienta – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Kancelaria, przetwarzając dane osobowe Klienta.
Prawo dostępu do danych
Podstawa prawna: art. 15 RODO
Użytkownik lub Klient ma prawo uzyskać od Kancelarii potwierdzenie, czy Kancelaria przetwarza jego (jej) dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, ma prawo:
- uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
- uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Klienta lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
- uzyskać kopię swoich danych osobowych.
Prawo do sprostowania danych
Podstawa prawna: art. 16 RODO
Użytkownik lub Klient ma prawo do sprostowania i uzupełnienia podanych danych osobowych. Użytkownik lub Klient może tego dokonać poprzez złożenie Kancelarii wniosku o dokonanie sprostowania tych danych (jeżeli są nieprawidłowe) oraz ich uzupełnienia (jeżeli są niekompletne).
Prawo do przenoszenia danych
Podstawa prawna: art. 20 RODO
Użytkownik lub Klient ma prawo otrzymać dane osobowe, które przekazał (przekazała) Kancelarii, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Użytkownik lub Klient ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Kancelarię bezpośrednio takiemu innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
Jeżeli, w wykonaniu wymienionych powyżej uprawnień, Użytkownik lub Klient występuje do Kancelarii z żądaniem, Kancelaria spełni to żądanie albo odmówi jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Kancelaria nie będzie mogła spełnić żądania Klienta w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Klienta uprzednio o zamierzonym przedłużeniu terminu.
Użytkownik lub Klient może zgłaszać do Kancelarii skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta oraz realizacji przysługujących Klientowi uprawnień.
Prawo do wniesienia skargi wobec przetwarzania
Podstawa prawna: art. 77 RODO
Jeżeli Klient uzna, że jego (jej) prawo do ochrony danych osobowych lub inne prawa przyznane Klientowi na mocy RODO zostały naruszone przez Kancelarię, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie.
Jakie dane osobowe Użytkownika pobierane są automatycznie po wejściu na stronę internetową Kancelarii?
Kancelaria informuje, iż podczas korzystania z Serwisu w urządzeniu końcowym Użytkownika zapisywane są krótkie informacje tekstowe zwane „cookies”. Pliki „cookies” zawierają takie dane informatyczne jak: adres IP dotyczący Użytkownika, nazwa strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym Użytkownika, zapis parametrów i statystyki oraz unikalny numer. Pliki „cookies” są kierowane do serwera Serwisu za pośrednictwem przeglądarki internetowej zainstalowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane są w Serwisie w celu:
- utrzymania technicznej poprawności i ciągłości sesji pomiędzy serwerem Serwisu, a urządzeniem końcowym Użytkownika;
- optymalizacji korzystania przez Użytkownika ze stron internetowych Serwisu i dostosowania sposobu ich wyświetlania na urządzeniu końcowym Użytkownika;
- zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z Serwisu;
- zbierania statystyk odwiedzin stron Serwisu wspierających ulepszanie ich struktury i zawartości;
- wyświetlania na urządzeniu końcowym Użytkownika treści reklamowych optymalnie dostosowanych do jego preferencji. W ramach Serwisu stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”. „Sesyjne” pliki „cookies” są plikami ulegającymi automatycznemu usunięciu z urządzenia końcowego Użytkownika Serwisu po jego wylogowaniu z Serwisu lub po opuszczeniu przez niego stron internetowych Serwisu lub po wyłączeniu przeglądarki internetowej. „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. „Stałe” pliki „cookies” instalowane są w urządzeniu końcowym Użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Administrator informuje, że:
- przeglądarki internetowe domyślnie akceptują instalowanie plików „cookies” w urządzeniu końcowym Użytkownika. Każdy Użytkownik Serwisu może dokonać w dowolnym czasie zmiany ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przez niego przeglądarce internetowej w taki sposób, aby przeglądarka automatycznie blokowała obsługę plików „cookies” bądź informowała Użytkownika o ich każdorazowym zamieszczeniu w jego urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej stosowanej przez Użytkownika Serwisu.
- ograniczenie stosowania plików „cookies” przez Użytkownika może ujemnie wpłynąć na poprawność i ciągłość świadczenia Usług w Serwisie. Pliki „cookies” zainstalowane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu mogą być wykorzystywane przez współpracujących z Administratorem reklamodawców lub partnerów biznesowych. Pliki „cookies” można uznać za dane osobowe jedynie w powiązaniu z innymi danymi identyfikującymi tożsamość, udostępnionymi Administratorowi przez Użytkownika w ramach korzystania z Serwisu.
Dostęp do plików „cookies” przetwarzanych przez serwer Serwisu posiada wyłącznie Kancelaria.
Jeśli Użytkownik nie zgadza się na zapisywanie i odbieranie informacji w plikach „cookies”, może zmienić zasady dotyczące plików „cookies” za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
Serwer
System informatyczny, z którego korzysta strona automatycznie gromadzi w logach dane związane z urządzeniem, z którego korzysta Użytkownik. Dane te gromadzone są jedynie w celach statystycznych i dotyczą: IP, adresów pobieranych plików strony czy adresu wyjścia i są wykorzystywane jedynie w celach diagnostycznych.
Dane te nie są nigdy łączone z danymi podanymi Kancelarii przez Użytkownika i stanowią jedynie materiał do analizy statystycznej i mechanizmów korygowania błędów systemowych.
Cookies
Strona internetowa wykorzystuje technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na urządzeniu Użytkownika, w celach technicznych obsługi sesji.
W przypadku, gdy Użytkownik nie zgadza na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies może zablokować ich umieszczenie odpowiednio konfigurując swoją przeglądarkę internetową. Informacje jak to zrobić można znaleźć w plikach pomocy przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik. Niestety w przypadku zablokowania plików cookies Kancelaria nie może zagwarantować poprawnego działania strony..
Jeżeli Użytkownik zgadza się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies, ale po zakończeniu odwiedzin na stronie chciałby je skasować, może zrobić bez ryzyka, a informację o tym jak, to zrobić można znaleźć w plikach pomocy przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik.
Google Analytics (cookies)
Google Analytics wykorzystuje technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na urządzeniu Użytkownika, w celu umożliwienia przeanalizowania przez Kancelarię źródeł ruchu i sposobu, w jaki odwiedzający korzystają z niego.
Google gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia innych usług związanych z ruchem i korzystaniem z Internetu.
Google może również przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie informacje w imieniu Google.
Dane te nie są nigdy łączone z danymi podanymi Kancelarii przez Użytkownika i stanowią jedynie materiał do analizy statystycznej i mechanizmów korygowania błędów systemowych.
Jeżeli Użytkownik nie zgadza się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies może zablokować ich umieszczenie odpowiednio konfigurując swoją przeglądarkę internetową, a informację o tym jak, to zrobić można znaleźć w plikach pomocy przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik. Niestety w przypadku zablokowania plików cookies Google Kancelaria nie może zagwarantować poprawnego działania strony.
Jeżeli Użytkownik zgadza się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies, ale po zakończeniu odwiedzin na stronie chciałby je skasować, może zrobić bez ryzyka, a informację o tym jak, to zrobić można znaleźć w plikach pomocy przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik.
Pixel Facebook
Pixel Facebook wykorzystuje technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na urządzeniu Użytkownika, w celu umożliwienia przeanalizowania przez Kancelarię źródeł ruchu i sposobu, w jaki odwiedzający korzystają z niego.
Pixel Facebook gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia innych usług związanych z ruchem i korzystaniem z Internetu.
Pixel Facebook może również przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie informacje w imieniu Facebook.
Dane te nie są nigdy łączone z danymi podanymi Kancelarii przez Użytkownika i stanowią jedynie materiał do analizy statystycznej i mechanizmów korygowania błędów systemowych.
Jeżeli Użytkownik nie zgadza się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies Pixel Facebook może zablokować ich umieszczenie odpowiednio konfigurując swoją przeglądarkę internetową, a informację o tym jak, to zrobić można znaleźć w plikach pomocy przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik. Niestety w przypadku zablokowania plików cookies Google Kancelaria nie może zagwarantować poprawnego działania strony.
Jeżeli Użytkownik zgadza się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies Pixel Facebook, ale po zakończeniu odwiedzin na stronie chciałby je skasować, może zrobić bez ryzyka, a informację o tym jak, to zrobić można znaleźć w plikach pomocy przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik.
Google AdWords (cookies)
Google AdWords wykorzystuje technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na urządzeniu Użytkownika, w celu umożliwienia oceny poprawności i skuteczności prowadzonej działalności reklamowej z wykorzystaniem sieci AdWords.
Google gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia innych usług związanych z ruchem i korzystaniem z Internetu.
Google może również przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie informacje w imieniu Google.
Dane te nie są nigdy łączone z danymi podanymi Kancelarii przez Użytkownika i stanowią jedynie materiał do analizy statystycznej i mechanizmów korygowania błędów systemowych.
Jeżeli Użytkownik nie zgadza się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies Google AdWords może zablokować ich umieszczenie odpowiednio konfigurując swoją przeglądarkę internetową, a informację o tym jak, to zrobić można znaleźć w plikach pomocy przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik. Niestety w przypadku zablokowania plików cookies Google Kancelaria nie może zagwarantować poprawnego działania strony.
Jeżeli Użytkownik zgadza się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies Google AdWords, ale po zakończeniu odwiedzin na stronie chciałby je skasować, może zrobić bez ryzyka, a informację o tym jak, to zrobić można znaleźć w plikach pomocy przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik.
Social Plugins
Na stronie internetowej Kancelarii używane są wtyczki społecznościowe (Social Plugins). Wtyczki można rozpoznać po tym, że są oznaczone odpowiednim logo danego operatora.
Wtyczki te mogą być wykorzystywane do wysyłania informacji, które mogą zawierać dane osobowe, do danego operatora i mogą być przez niego wykorzystywane. Aby aktywować żądaną wtyczkę społecznościową, należy kliknąć odpowiedni przycisk, po czym Użytkownik zostanie przekierowany do zakładki, która poprosi Użytkownika o ponowne kliknięcie w daną wtyczkę w celu skorzystania z usług danego operatora. Kancelaria nie gromadzi za pomocą wtyczek jakichkolwiek danych osobowych.
Kancelaria nie odpowiada za standard i politykę ochrony prywatności stosowaną przez operatorów portali. Dlatego Kancelaria zaleca weryfikację każdego z nich we własnym zakresie i samodzielne podjęcie decyzji, czy chcą Użytkownika powierzyć im swoje dane osobowe.
Aby dowiedzieć się, jakie konkretne dane są gromadzone przez poszczególnych operatorów i w jaki sposób są wykorzystywane, należy zapoznać się z politykami prywatności danego operatora. W przypadku jednoczesnego zalogowania Użytkownika w Serwisie i na portalu Facebook, Facebook może zidentyfikować Użytkownika jako gościa na określonej stronie.
Czy Kancelaria może zmienić niniejszą Politykę prywatności?
Kancelaria zastrzega sobie prawo zmiany niniejszej polityki prywatności, o ile będzie wymagać tego obowiązujące prawo, ulegną zmianie warunki technologiczne funkcjonowania strony internetowej Kancelarii lub zmiana będzie wprowadzać standard wyższy od minimum wymaganego prawem.